Heroes of the Storm için 19 Ocak 2021 tarihli yeni bir dengeleme yaması yayınlandı. Son değişiklikler sizlerle.

Heroes of the Storm, Kahraman dengeleme değişiklikleriyle güncellendi! Detaylar için okumaya devam edin.


Hızlı Erişim:


Kahramanlar

Tank

Blaze

Talentlar

  • Seviye 1
    • Endurance Stimpack [Aktif]
      • Kalkan miktarı 530’dan 590’a çıkarıldı.
    • Neural Stimpack [Aktif]
      • Cooldown, 40’tan 30 saniyeye düşürüldü.
  • Seviye 7
    • Grill and Kill [W]
      • Hasar bonusu %20’den %35’e çıkarıldı.
    • Adhesive Petroleum [W]
      • Yavaşlatma %35’ten %40’a çıkarıldı.
  • Seviye 13
    • Nanomachine Coating [W]
      • Süre 2.5’ten 3 saniyeye çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: Nispeten iyi bir yerde olsa da, Blaze’in talent tier’larının çoğu, üçüncü sırada yoğun bir şekilde seçilen bir veya iki talent’a sahiptir. Daha rekabetçi olması için alternatif seçimleri desteklemeye çalışıyoruz, bu da Firebat’i oynamanın daha benzersiz yollarını açacaktır.

Yukarı Git

Mei

Temel

  • Snow Blind [Q]
    • Yavaşlatma ve Kör Etme süresi 1.5’ten 1.75 saniyeye çıkarıldı.

Talentlar

  • Seviye 1
    • Heavy Pack [Q]
      • Cooldown düşürümü 0.25’ten 0.5 saniyeye çıkarıldı.
      • Ek işlev: Blizzard bir düşman Kahramana her hasar verdiğinde 3 Mana kazandırır.
    • Ice Storm [W]
      • Bonus final Sersemletme hasarı %125’ten %150’ye çıkarıldı.
  • Seviye 4
    • Slushball [Q]
      • Bonus hasar %50’den %75’e çıkarıldı.
    • Cold Front [E]
      • İşlev elden geçirildi: Icing’in cooldown süresini 4 saniye düşürür. Icing etkinken Mei kendi Blizzard’ına girerse, Icing’in cooldown’ı 5 saniye azalır ve Mei 80 Mana kazanır.
  • Seviye 10
    • Ice Wall [R2]
      • Cooldown 70’ten 50 saniyeye düşürüldü.
      • Mana gereksinimi 60’tan 50’ye düşürüldü.
  • Seviye 13
    • Flurry [W]
      • Cooldown düşürümü %100’den %125’e çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: Mei’nin birkaç talent sorunu var ve son zamanlarda tank metasında görülmedi, bu yüzden ona, özellikle gerektiği kadar oyun görmeyen çeşitli talentlarına bazı güçlendirmeler veriyoruz.

Yukarı Git


Bruiser

D.Va

Temel

  • Mech Sağlığı 2250’den 2150’ye düşürüldü.
  • Mech Sağlık Yenilenmesi 4.69’dan 4.48’e düşürüldü.

Talentlar

  • Seviye 10
    • Bunny Hop [R1]
      • Hasar 52’den 70’e çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: D.Va, diğer kahramanların yok olacağı durumlarda hayatta kalmak için Mech’ine girip çıkma yeteneği nedeniyle çok eşsiz bir kahraman. Çok güçlü olduğu zaman, düşman ekibinin onu haritadan çıkarması için iki kez “öldürülmek” zorunda kaldığı için fazlasıyla sinir bozucu olabilir. Şu anda bu konuda biraz fazla güçlü olduğunu düşünüyoruz, bu yüzden Mech’in hayatta kalabilirliğini düşürüyoruz. Ayrıca Bunny Hop’un hasarını güçlendirerek Micro Missiles ile daha iyi rekabet edebilmesini sağlıyoruz.

Yukarı Git

Gazlowe

Temel

  • Xplodium Charge [E]
    • Hasar 155’ten 142’ye düşürüldü.

Talentlar

  • Seviye 10
    • Grav-O-Bomb 3000 [R2]
      • Hasar 235’ten 220’ye düşürüldü.
  • Seviye 13
    • Superior Schematics [Q]
      • Bonus menzil %50’den %30’a düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: Gazlowe hâlâ biraz fazla güçlü ve aşırı yüksek bir katılım oranı görüyor. Gücünü azaltmak için Xplodium Charge hasarını düşürüyor ve en yüksek performanslı talentlarından bazılarının gücünü azaltıyoruz.

Yukarı Git

Hogger

Temel

  • Sağlık 2320’den 2260’a düşürüldü.
  • Sağlık Yenilenmesi 4.83’ten 4.71’e düşürüldü.
  • Loot Hoard [D]
    • Meat süresi 5’ten 4 saniyeye düşürüldü.

Talentlar

  • Seviye 1
    • Journeyman Cooking [W]
      • Sağlık, maksimum Sağlığın %6’sından %8’ine çıkarıldı.
    • On The Prowl [Aktif]
      • Cooldown, 45’ten 40 saniyeye düşürüldü.
      • Saniye başına iyileştirme 6’dan 9’a çıkarıldı.
  • Seviye 4
    • Brute Force [Q/D]
      • Düşman Kahramanları araziye vurmayla gelen bonus 2’den 8’e çıkarıldı.
      • Maksimum bonus hasar 100’den 125’e çıkarıldı.
    • Aggro Range [E]
      • Kahraman olmayan düşmanlara karşı bonus Rage 1’den 0.5’e düşürüldü.
      • Düşman Kahramanlara karşı bonus Rage 3’ten 2’ye düşürüldü.
  • Seviye 7
    • Seeing Red [Q/E]
      • Saldırı Hızı bonusu %25’ten %35’e çıkarıldı.
    • Garbage Fire [Trait]
      • Loot Hoard cooldown düşürümü 4’ten 2 saniyeye düşürüldü.
      • Hasar 25’ten 23’e düşürüldü.
  • Seviye 10
    • Hoardapult [R1]
      • Cooldown, 50’den 60 saniyeye çıkarıldı.
      • Hasar 140’tan 100’e düşürüldü.
    • Shockwave [R2]
      • Birincil Stun süresi 1.25’ten 1.5 saniyeye çıkarıldı.
      • Birincil hasar 306’dan 335’e çıkarıldı.
      • İkincil hasar 210’dan 230’a çıkarıldı.
  • Seviye 13
    • Dust Devil [E]
      • Rage 50’nin altındayken zırh bonusu 30’dan 20’ye düşürüldü.
      • Rage 50’nin üstündeyken zırh bonusu 50’den 40’a düşürüldü.
    • Pummel [E]
      • Yavaşlatma süresi 1.5’ten 2 saniyeye çıkarıldı.
  • Seviye 16
    • Kablooie! [W]
      • Hasar bonusu %40’tan %50’ye çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: Hogger’ın çıkışı inanılmaz derecede ilginçti. Düşük başladı, ancak kazanma oranı önemli ölçüde artarken, potansiyel gücünün algısı da gelişmeye devam ediyor. Bir yandan genel gücünü kontrol altında tutarken diğer yandan da baş gösteren talent sorunlarını büyük ölçüde ele almak için ona bir buff ve debuff karışımı uygulamak istedik.

Yukarı Git

Imperius

Talentlar

  • Seviye 1
    • Impaling Light [Q]
      • Her Valorous Band başına hasar bonusu %125’ten %75’e düşürüldü.
  • Seviye 4
    • Sovereign Armor [E]
      • Zırh miktarı 25’ten 20’ye düşürüldü.
  • Seviye 10
    • Angelic Armaments [R1]
      • Kalkan miktarı 1000’den 850’ye düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: Cesaret Baş Meleği, kendi başına çok fazla şey dağıtırken düşman hasarını çok kolay bir şekilde silkiyordu ve diğer Bruiser’lar bunu kıskanıyordu.

Yukarı Git

Ragnaros

Talentlar

  • Seviye 1
    • Shifting Meteor [W]
      • Her vuruş başına hasar bonusu %5’ten %6’ya çıkarıldı.
  • Seviye 7
    • Molten Power [Pasif]
      • Yeni işlev: Living Meteor düşman Kahramanlara en az 5 kez vurursa, cooldown süresini 7 saniye azaltır ve 30 Mana iade eder.

Geliştirici Yorumu: Molten Power’ın şartlarını yerine getirdikten sonra yeni bir cast’e sunulması hoşumuza gitmedi. Bu versiyon, daha hızlı bir ödül verirken, aynı zamanda tek koridorcular için daha çekici olacaktır.

Yukarı Git


Healer

Anduin

Talentlar

  • Seviye 20
    • Light of Stormwind [R1]
      • Ek işlev: Holy Word: Salvation tüm süresi boyunca devam ederse, cooldown süresi 60 saniye düşer.
    • Desperate Prayer [Aktif]
      • Cooldown 40’tan 30 saniyeye düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: Holy Word: Salvation’ı tam potansiyelinde kullanırken Anduin’in daha yüksek yüksekliklere sahip olmasını sağlamak için Light of Stormwind’de bir değişiklik yapmayı deniyoruz. Tam cast’ten çıktığında, artık büyük ölçüde azaltılmış bir cooldown süresine sahip olacak ve tek bir dövüşte birden çok kez kullanılmasına izin verecek.

Yukarı Git

Auriel

Talentlar

  • Seviye 4
    • Heavy Burden [E]
      • İşlev elden geçirildi: Detainment Strike, düşman Kahramanları 2.5 saniyeliğine %20 yavaşlatır. Yavaşlatma ve süresi, Sersemlettiği düşmanlarda iki katıdır.

Geliştirici Yorumu: Heavy Burden, özellikle Repeated Offense ile karşılaştırıldığında Auriel’i olması gerektiği kadar güvenli tutmuyordu ve biz de bunun güvenilir bir seçenek olmasını istiyoruz.

Yukarı Git

Brightwing

Talentlar

  • Seviye 13
    • Safety Dust [E]
      • İşlev elden geçirildi: Pixie Dust süresini 1 saniye arttırır. Soothing Mist ve Blink Heal, aktif bir Pixie Dust olan müttefikleri %75 daha fazla iyileştirir.

Geliştirici Yorumu: Safety Dust’ın Brightwing’in tüm iyileştirme araçlarını nasıl güçlendirdiğini beğendik. Ancak, iyileştirmesi Phase Shift ve Hyper Shift ile eşleştirildiğinde taşmaktaydı ve bu, bizim heyecan verici bulduğumuz bir şekilde değildi. Bu değişikliğin, Safety Dust’ı eğlenceli kılan şeyin özünü oluşturduğuna inanıyoruz.

Yukarı Git

Deckard

Talentlar

  • Seviye 20
    • Morenados! [R2]
      • Ek işlev: Başka bir şarj ekler.

Geliştirici Yorumu: Daha fazla ver.

Yukarı Git

Lúcio

Talentlar

  • Seviye 7
    • Good Vibrations [Q]
      • Kalkan miktarı 35’ten 38’e çıkarıldı.
    • Boombox [Aktif]
      • Boombox artık bir süreye sahip değil.
  • Seviye 10
    • High Five [R2]
      • Cooldown, 15’ten 20 saniyeye çıkarıldı.
      • Mana gereksinimi 35’ten 30’a düşürüldü.
      • Ek işlev: Lúcio’yu 125 iyileştirir ve ona 1 saniyeliğine Unstoppable kazandırır.
  • Seviye 16
    • Up to Eleven [E]
      • Artık aktifleştirilen bir yetenek değil.
      • İşlev elden geçirildi: Amp It Up’ın süresini 1 saniye arttırır
  • Seviye 20
    • Summer Anthem [Aktif]
      • Cooldown, 75’ten 60 saniyeye düşürüldü.
      • Ek işlev: Artık ayrıca Lúcio’yu da etkiliyor.
    • Mixing Fire [R2]
      • Artık Amp It Up’ın süresini 1 saniye arttırmıyor.
      • Ek işlev: High Five’ın gereksinimini ve cooldown’ını %50 düşürür.

Geliştirici Yorumu: Lúcio’nun üzerinden bir geçtik ve talentlarını daha ilginç ve eğlenceli hale getirebileceğimiz bazı yerler bulduk. Lúcio’nun üzerinde çalışan High Five’daki değişikliğimizin hem kendisini hem de takım arkadaşlarını hayatta tutma becerisine nasıl yardımcı olduğunu görmekle özellikle ilgileniyoruz.

Yukarı Git

Stukov

Talentlar

  • Seviye 1
    • Fetid Touch [W]
      • Son görev gereksinimi için gereken vurulan düşman Kahraman sayısı 30’dan 25’e düşürüldü.
    • Reactive Ballistospores [W]
      • Cooldown, 15’ten 25 saniyeye çıkarıldı.
    • Low Blow [E]
      • Bonus hasar için Sağlık eşiği %30’dan %50’ye çıkarıldı.
  • Seviye 4
    • Biotic Armor [Q]
      • Zırh miktarı 15’ten 10’a düşürüldü.
  • Seviye 13
    • It Hungers [E]
      • Gereken vurulan düşman Kahraman sayısı 10’dan 8’e düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: Stukov’un bazı talentları uygulanabilir olarak kabul edilemeyecek kadar tutarsızdı, bu yüzden rekabet güçlerini artırmak için onlara küçük güçlendirmeler yapıyoruz. Ayrıca genel gücünü kontrol altında tutmak için aşırı performans gösteren bazı talentlarının gücünü azaltıyoruz.

Yukarı Git


Melee Assassin

Kerrigan

Talentlar

  • Seviye 7
    • Queen of Blades [Q]
      • Hasar bonusu %50’den %100’e çıkarıldı.
      • Ravage cooldown düşürümü 2’den 3 saniyeye çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: Talent’ı yeniden tasarlarken Kılıçlar Kraliçesi’nin çok güçlü olmasından çok korkuyorduk, bu yüzden orijinal vizyonumuzla daha iyi eşleşecek şekilde ayarlıyoruz. Bu, onun dalgaları çok daha verimli bir şekilde temizlemesini sağlarken, aynı zamanda Ravage’inin çok daha sık kullanılabilir olmasını sağlar.

Yukarı Git

Valeera

Temel

  • Sinister Strike [Q]
    • Energy gereksinimi 30’dan 25’e düşürüldü.

Talentlar

  • Seviye 4
    • Relentless Strikes [Q]
      • Energy gereksinimi 15’ten 10’a düşürüldü.
  • Seviye 16
    • Thistle Tea [Aktif]
      • Cooldown 40’tan 20 saniyeye düşürüldü.
  • Seviye 20
    • Adrenaline Rush [R1]
      • Ek işlev: Smoke Bomb Armor 30’dan 60’a çıkarıldı.

Geliştirici Yorumu: Valeera, düşük maliyetli bir Sinister Strike ile oynamak için fazla iyi hissediyor. Relentless Strikes’in bazı avantaj tabanını değiştiriyor ve aynı zamanda bazı zayıf talentlara yardımcı oluyoruz.

Yukarı Git


Ranged Assassin

Cassia

Temel

  • Temel Saldırı hasarı 125’ten 120’ye düşürüldü.
  • Lightning Fury [Q]
    • Hasar 165’ten 158’e düşürüldü.
  • Fend [E]
    • Hasar 34’ten 32’ye düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: Cassia, %53’lük bir kazanma oranıyla biraz fazla performans gösteriyor ve yüksek miktarda katılım görünüyor. Onu daha hizaya getirmek için temel sayılarını biraz düşürüyoruz.

Yukarı Git

Fenix

Talentlar

  • Seviye 4
    • Inhibiting Energy [W]
      • Artık bir bölgedeki düşmanları Yavaşlatmak için birincil hedefin Kahraman olmasını gerektirmiyor.

Geliştirici Yorumu: Phase Bomb’un cazibesinin bir parçası, %100 Sıçrama hasarı vermesi ve Fenix’in hedeflediği kişilere olasılıklar açmasıdır. Bu değişiklik, Inhibiting Energy’yi bu felsefeye yeniden hizalar.

Yukarı Git

Gul’dan

Talentlar

  • Seviye 10
    • Horrify [R1]
      • Horrify castlenirken eğer Gul’dan Sersemletilirse yetenek artık kesintiye uğratılamayacak ve 10 saniyelik bir cooldown süresine sokulamayacak.

Geliştirici Yorumu: Horrify’ı, cast’i sırasında artık kesintiye uğramayacak şekilde değiştiriyoruz. Hiçbir zaman uzun bir cast süresine sahip olması amaçlanmamıştı ve benzersiz kurulumu nedeniyle, kesintiye uğraması ve 10 saniyelik bir cooldown süresine sokulması nedeniyle yıllar boyunca birçok hata raporu aldık, ancak sesi hala kesiliyor. Bu değişiklik sorunu çözecektir ve karışıklıktan kurtulacaktır.

Yukarı Git

Kael’thas

Talentlar

  • Seviye 16
    • Twin Spheres [Trait]
      • Ek işlev: Tüm seviye 7 talentlarını kazandırır.

Geliştirici Yorumu: Yetenekleri güçlendirmek eğlencelidir, ancak Twin Spheres’in seviye 16’daki bir talent olarak rekabet etmek için gereken gücü toplamada zorlandığını hissediyoruz. Bunun, hangi yeteneği güçlendireceğini seçme esnekliğini korurken ihtiyaç duyduğu gücü sağladığını umuyoruz.

Yukarı Git

Nazeebo

Talentlar

  • Seviye 13
    • ​Guardian Toads [E]
      • İşlev elden geçirildi: Düşman Kahramanlara Plague of Toads ile vurmak, 4 saniyeye kadar stacklenerek 1,5 saniyeliğine 30 Zırh kazandırır.

Geliştirici Yorumu: Guardian Toads, sürekli değer açısından Superstition’ı ya da anlık değer açısından Ice Block’u geride bırakmıyordu. Plague of Toads oynanışıyla daha çok oynarken bunun rekabet etmesine yardımcı olacağını düşünüyoruz.

Yukarı Git

Tychus

Talentlar

  • Seviye 1
    • ​Quarterback [W]
      • Bonus hasar %20’den %10’a düşürüldü.

Geliştirici Yorumu: İnsanları W build’ini oynamaya teşvik etmek adına Quarterback’i fazla buffladık, bu yüzden bu güçlendirmenin bir kısmını yeniden ölçeklendiriyoruz.

Yukarı Git

Zul’jin

Talentlar

  • Seviye 1
    • Recklessness [D]
      • Temel Saldırı hasar bonusu %20’den %15’e düşürüldü.
      • Ek işlev: Sağlık %50’nin altındayken, Kahramanlara karşı Temel Saldırılar ek bir You Want Axe? stack’i kazandırır.
  • Seviye 7
    • Vicious Assault [Q]
      • Hasar bonusu %35’ten %45’e çıkarıldı.
  • Seviye 13
    • Lacerate [W]
      • Ek işlev: Yavaşlatma süresi 0.5 saniye arttırıldı.
    • ​Ensnare [Aktif]
      • Cooldown 45 saniyeden 40 saniyeye düşürüldü.
      • Ek işlev: Hiçbir Kahraman vurulmazsa, cooldown’ı 10 saniyeye düşürür.
  • Seviye 16
    • No Mercy! [Q]
      • Ek işlev: Grievous Throw ile işaretlenmiş düşman Kahramanlara yönelik Temel Saldırılar, maksimum Sağlık değerinin %2’si kadar hasar verir.

Geliştirici Yorumu: Zul’jin yetenek seviyelerini dengelemek için yaptığımız bu ince ayar, bize fazladan sevgi için bir fırsat verdi. Zul’jin’in sağlığı düştükçe Recklessness’ın faydalarını hissetmek zor, bu yüzden ekstra görev credit’i, fark edilmesine yardımcı olabilir. Seviye 13’te Eye of Zul’jin’in tutarlılığını yenmek zordu, bu yüzden Lacerate ve Ensnare’in daha güvenilir olmasına yardımcı olmak için bu değişiklikleri hedefledik. Düşman Kahraman kompozisyonlarına yanıt olarak No Mercy!’nin daha niş bir seçenek olması konusunda rahatız, ancak bu durumlarda bile olması gerektiği kadar güçlü değildi.

Yukarı Git


Hata Düzeltmeleri

Kahramanlar

  • Murky
    • Wrath of Cod artık düzgün bir şekilde DoT kurallarını takip ediyor.
  • Tychus
    • Melting Point artık düzgün bir şekilde DoT kurallarını takip ediyor.

Yukarı Git


Bu yazıyı resmî Heroes of the Storm forumlarında diğer oyuncularla tartışmak için buraya tıklayın.

Heroes of the Storm Dengeleme Yaması Notları - 19 Ocak 2021