Bu bölge önizlemesinde, Highmountain hakkında konuşmak ve burada ne deneyimleyeceğiniz hakkında daha fazla bilgi almak için Oyun Tasarımcıları Zachariah Owens ve Ryan Shywayder ve Kıdemli Seviye Tasarımcısı Matt Sanders ile sohbet ediyoruz.

Azeroth’taki en büyük dağlardan birinin mekanı olan Highmountain, engebeli ve güzel bir yerdir. Burada üç Highmountain tauren kabilesi, topraklarını tehdit eden vahşi drogbarlara karşı sert bir mücadeleye kilitlenmişlerdir.

Highmountain
Highmountain haritası
Gizlilik nedenleriyle, SoundCloud oynatıcısının yüklenmesi için izninize ihtiyacı var. Daha fazla bilgi için bakınız: Gizlilik Politikamız.
Kabul Ediyorum
Glenn Stafford Tarafından Bestelenen Highmountain Journey

S: Bölgenin ortamını nasıl tarif ederdiniz? Neye benziyor?
Matt: Highmountain’in ilham kaynağı; Yosemite‘in, İsviçre Alpleri‘nin ve Everest‘in karışımıdır. Oyunculara oyundaki en yüksek dağ, en uzun zirve hissini vermek istedik. Onun parçalarını buzul arazi ve aldatıcı koşullarla böylesine inanılmaz yüksekliklerde neredeyse yaşanamaz gibi göstermek istedik.

En azından şu ana kadar, World of Warcraft’taki en yüksek tepe olduğundan, taurenlar ve drogbarların yaşadığı sert çevrede oyunculara ilerleme hissi vermek istedik. Yüksekliği, okyanusa yakınlığı, güneşe ve gölgeye maruz kalmayı ve hangi sezon olduğunu kabul etmek istedik. Şu anda bahar, bu nedenle iklim hafif ılıman arası. Ekinler büyüyor ve bolca gıda ve diğer kaynaklar kolayca elde edilebilir. Ama kışın ne kadar soğuk olabileceğini düşünün. Acımasız olabilir ve çoğu ziyaretçi mevsim boyunca hayatta kalamayacaktır. Bu yüzden burada her zaman stoklama ve onları işgalcilerden koruma çabası vardır.

Ryan: Eğer Kadimler Savaşı’na aşinaysanız, bölgeye adını veren ve yıllar önce Tichondrius‘un yenilgisine yardım eden ünlü tauren Huln Highmountain‘i tanırsınız. Blessing of Cenarius’u (Türkçe: Cenarius’un Kutsaması) aldıktan sonra taurenlar değişti—diğer şeylerin yanında normal tauren boynuzları yerine geyik boynuzlarına sahipler—ve düşündük ki; oyunun en tanındık ırklarından birinde benzersiz bir değişim oyuncuların hoşuna gidecektir.

Highmountain

Matt: Uzun, uzun zaman önce Highmountain, Black Dragonflight’a ev sahipliği yapıyordu. Legion için buna çok fazla inmek istemedik, ama Highmountain’de genişletmek isteyeceğimiz kesinlikle ilginç bir geçmişi vardır.

Highmountain sularının Suramar, Stormheim ve Val’sharah‘a aktığından dolayı bölge, kıtadaki hemen hemen her bölgenin can damarı olarak hizmet etmekte. Taurenların bölgedeki dengeyi koruma yeteneklerinde birçok yük vardır. Bunun bir parçası olarak Rivermane taurenları, barış içinde hayatta kalmak için Highmountain taurenları ve drogbarlar arasında kırılgan bir barış anlaşması kurmuştur. Bu anlaşmanın bir parçası olarak ta, karşılıklı olarak birbirlerinin kaynaklarından drogbar mağaraları dışında belirlenen alanlarda ticaret yoluyla faydalanmaktalar.

Drogbarlar, Highmountain’in derinliklerindeki sonsuz mağaralarda yaşamakta, bölgenin “yeraltı dünyasının” efendileri olarak hizmet etmekteler. Taurenlara ticaret teklifi olarak; yenilmeyen bitkilerden, nadir minerallerden, taşlardan ve diğer çeşitli şeylerden büyü bileşenleri sağlamaktadırlar. Karşılık olarak taurenlar, drogbarlara tahıl, balık, deri ürünleri ve kereste getirmektedir. Bu ritüel mekanlarında karşılıklı değiş tokuş yapıp, ardından kendi topraklarına geri dönmektedirler. Bu hayati bir ilişkidir—birbirlerini sevmemektedirler ama birbirlerine de ihtiyaçları vardır. Bunu tüm bölgede kurmaya çalıştık.

Sonrasında, harpyler ve kobold var. Drogbarlar tarafından çalınana dek, taurenlar Hammer of Khaz’goroth ile harpyleri koyda tutuyorlardı. Şimdiyse harpyler cesaretlendiler. Koboldlar, çoğu zaman kırık ve değersiz olan çalıntı ve sağdan soldan toplanmış ıvır zıvırlar sunmakta ve harpyler, itaatlerini sundukları için onlara koruma sağlamaktadır. Koboldlar oldukça üretkendir ve şimdilerde dikkat çekici bir sıkıntı haline gelmiştir. Denir ki; “Gördüğünüz her kobold için, yüzlercesi daha vardır.”

Ryan: Hammer of Khaz’goroth’un Highmountain’le her zaman bir bağı vardı [Editör’ün notu: daha fazlasını öğrenmek için “A Mountain Divided” çizgi romanını okuyun] ve drogbarlar tarafından ele geçirildiği gibi, her bir tauren kabilesinin aniden, başa çıkmaları gereken öncelikleri oldu. Skyhorn harpylerle uğraşmak zorundayken, —her zaman bir avuç dolusu aptal olan— Bloodtotem savaşçıları, kabilelerinin geri kalanıyla artık hiçbir şey yapmak istememekte. Bu arada, Rivermane’in balıkçıları ve çiftçileri, aslında doğalarında olmayan bir şekilde çoğunlukla doğrudan drogbarlar ile uğraşmak zorunda.

Matt: Evet, Rivermane her zaman diplomatik, güven verici bakıcılardır. Onlar sadece tarım ve şamanistik yönlerini önemserler. Oldukça huzurludurlar ve onları hiçbir zaman boks maçında ya da Bloodtotem gibi büyük savaşlarda görmezsiniz.

Skyhorn, esasen göklerin bilge ustalarıdır. Bölgedeki kartallarla ilişkilerinden dolayı başka hiçbir taurenın gidemeyeceği yerlere giderler ve oyunculara zirveye doğru giderken yardımcı olurlar.

Bundan dolayı, Skyhorn ayrıca bir nevi “gösteriyi yöneten” kabile konumunda. Ancak bu Bloodtotem ile bazı gerginliklere sebep oldu—tüm Highmountain kabilelerinin ilk kabile şefi bir Bloodtotem idi ve en güçlü onlar olduğundan dolayı uzun süredir, en iyi liderliği kendilerinin yapacağını hissediyorlar. Bu onları, yabancılara karşı daha münzevi ve konuk sevmeyen yaptı. Onların ayrıca saldırgan bir yanları vardır—onların bölgesine girersiniz ve sizi izlerler ama siz bunu asla bilmezsiniz.

Zachariah: Burası tüm Feral ve Guardian Druidlerinizi—vahşi ayı formları— elde ettiğiniz yer. Kabilelerin savaşçıları, infazcılarıydı.

Matt: Onlar, troll ve orc kişilikleri arasında bir karışımdır. Trolller çok zengin ve gizemli bir kültüre sahiptir, ama onlar yabancılar hiçbir zaman tam anlamıyla güvenemeyecekleri kişilerdir. Orclar çok vahşidir.

Bloodtotem kadar güçlü değilseniz, sizi muhtemelen öldüreceklerdir çünkü size dayanamazlar. Ve eğer onlardan daha güçlüyseniz, sizi öldürmeye çalışacaklardır çünkü kendilerini kanıtlamak isterler. Kısaca mücadele, onlara sizin yararlı olacağınızı düşündürecek bir yol bulur ve gelir. Örneğin, herşeyi öldürdüklerinden dolayı yeterli av olmadığından Rivermane onlara gıda sağlamaktadır. Ama yine de bilirsiniz ki Bloodtotem onlara üstten bakarak “zavallı küçük Rivermaneler” demektedir.

Zachariah: Kabilelerinin hepsinin birbirleriyle oldukça güçlü bir şekilde bağlı, ortak yaşam ilişkileri vardır. Ayrıca, her iki tarafın kabul etmek isteyeceğinden de derine giden drogbarlar ile de bir ortak yaşam ilişkileri bulunmaktadır. Hepsinin birbirine ihtiyacı vardır, bu yüzden hepsinin arasına bir çomak sokulduğunda, doğrudan kaosa dönüşmektedir.

Highmountain

S: Hangi yerleri favoriniz olarak söyleyebilirsiniz ve neden?
Zachariah: Highmountain Peak. Sadece zirveye tırmanmak başlı başına harika bir deneyim. Orada ekosistemlerin çeşitliliğini görebilirsiniz. Ve bazı çok sert yerler, gerçekten hiçbir şeyin yaşamadığı mekanlar var, bunlar size kaşif gibi hissettiriyor.

Matt: Everest’e tırmanmış gibi hissediyorsunuz. Tamamen ayrı iki bulut katmanının altındaki Suramar’a tepeden bakabilirsiniz, tıpkı bir uçakta yükselirken ya da alçalırken gördüğünüz gibi. Bu, hiç kimsenin—kesinlikle hiçbir yabancının—doğal olarak hayatta kalamayacağı bölge hissini kurmaya yardımcı oldu. Yani dondurucu soğukta yukarıda bu devasa, izole karakolları gördüğünüzde, bu karakolu idare etmenin ne kadar zorlu olduğunu bilmelisiniz.

Highmountain’in favori yanlarından biri mağara gibi doğası—o sadece sert bir kaya parçası değil. Mağaralarından yayılan buhar ve sıcaklıklarıyla, tünel ağlarıyla delik deşik oluşu, lav gözükmeden potansiyel volkanik aktiviteyi işaret etmektedir.

Eğer Neltharion’s Vault’a giderseniz ve ana yol boyunca dağlar arasındaki geçitlerden geçmeye başlarsanız, ne kadar derine gittiğinin farkına varacaksınız, aşağıya daha da aşağıya inmeye devam edebileceğinizi hissedebilirsiniz, ta ki sahile varana—ya da tamamen kaybolana dek. Ancak en sevdiğim özel yer, bir tünelden çıkıp tüm bu drogbar köprülerinin derinliklere gitmeye devam ettiğini gördüğünüz bir mağaradır. Eğer aşağıya bakarsanız, şöyle düşüneceksiniz “Vay, bu dağın içinde hayal gücüne bırakılmış koca bir dünya var.”

Ryan: Benim en sevdiğim mekan Pinerock Basin’de, akıntıların sakin sulara yol verdiği kunduz barajıdır. Nehir, çiftliklere doğru akıyor, Thunder Totem arkanızda ve her yönden güzellikle çevrilirsiniz.

Highmountain

Zachariah: Bölge küçük sürprizlerle dolu. Tüm bölgelerimizde keşifle ödüllendirmeye çalıştık. Eğer bir şey iz gibi görünüyorsa, ilgi çekici bir yerde sonlanabilir, şans bu. Keşfettikçe yeni yerler, hazineler ve etkinlikler bulmaya devam edeceksiniz.

S: Bir oyuncunun neden önce bu bölgede başlamak isteyeceğini düşünüyorsun?
Matt: Taurenlar müthiş. Koboldlar da öyle. Bunun dışında, benden bu kadar. Bir yandan, Highmountain’i son olarak geçmek eğlenceli ve sonunda keşfetmiş olduğunuz diğer bölgelere yukarıdan bakabileceksiniz. Diğer yandan, Demon Hunter’ı Suramar’a ya da Stormheim’e uçurabilir ve geldiğiniz yere göre havalı hissedebilirsiniz. Dağın yüksekliğinden, olasılıklar sonsuz gözükmekte—”Pekala, dağı fethettim, şimdi ne yapacağım?”

Her iki durumda da, Highmountain ile Val’sharah arasındaki zemin yolunun müthiş olmasını istedik. Aynı şey Stormheim’e giidş ve dönüş için de geçerli. Oyuncuların, binekleri üzerinde yürürken ya da koşarken klasik bir şekilde geçmeleri gibi ödüllendirildiklerini hissetmelerini istedik. Bu yolla keşfetmeyi seven birçok World of Warcraft oyuncusu var ve onlara bu fırsatlardan bol bol sağlamaya çalıştık.

Highmountain

S: Onları bu bölgeye geri getirecek olan nedir?
Matt: World of Warcraft’taki diğer bazı dağların aksine, burada dağ tırmanışına giderseniz, oynanabilir alan ve keşfedilecek şeylerle dolu olduğunu göreceksiniz. Burada bir skece ya da bir tür kampa denk geleceksiniz, ya da bir hikayeye—gerçekten keşfi ödüllendirmeye çalıştık.

Ryan: Bazen gitmeye karar verdiğiniz yerin en sevdiğiniz yer olduğunu görürsünüz—belki de sadece harika bir manzaradır. Orada hiçbir şey olmayabilir, ama “Burası takılacağımız yer. Ben ve eşim, her zaman burada kafa dinlemek istiyoruz.” gibi bir şey olabilir.

S: Burada oyuncuların bilmeleri gereken başka bir şey var mı?
Zachariah: Buranın “kaşiflerin” bölgesi olduğunu söyleyebilirim. Burası, bazı şeylerin gerçekleşmesini istediğiniz, birden bir yolculuğa çıkacağınız, ya da sahilde dolaşacağınız zaman gitmek istediğiniz yerdir. Her kuytu ve köşede bir şeyler bulunuyor.

Ryan: Birçok kültürel keşif te var. Buradaki taurenlar tanıdık ancak farklı. Drogbarlar tamamen yeni.

Matt: Ve herşey birbiriyle ilişkili. Harpyler bir yönden Skyhorn ile ilişkili. Drogbarların, Rivermane ile bir ilişkisi var.

Ryan: Bir ekosistem gibi.

Matt: Sahildeki murloclar bile—koboldlar bu ıvır zıvırları harpylere korunmaları karşılığında getiriyorlar. Bu ıvır zıvırların çoğu dağın yanına düşer ve kıyı şeridine varır, burada murloclar onları bulur.

Ryan: “Mglrmglmglmgl!”” Çeviri: “Murloc tanrıları bizi kutsadı.”

Highmountain

Zachariah: Thunder Totem’da olduğunuz zaman için bir not: müziği ve sesleri açın. Özellikle ilk kez oynuyorken. Genel olarak birçok güzel sesler ve doğru yerlerde hikayeleri almak için birçok seslendirmeler var.

Matt: Pek çok ince ayrıntı var ve coğrafya farkındalığına dayalı olarak gerçekten görsel bir ilerleme göstermek istedik. Sert iklimden dolayı farklı erozyon türlerimiz var. Bölgenin gölgeli olması olsun, belirli bir konumda karların erimiş olması olsun, alanda daha çok bitkisel hayatla karşılaşmanız olsun detayları düşündük. Orada, bir marine layer ve tam güneş noktasına geleceğiniz bir mağara gibi bazı harika ve ödüllendirici açıklıklar var. Bitkilerin büyüyüp çoğaldığı küçük noktalar.

Ryan: Highmountain, gerçekten araştırma ve keşif üzerinedir. Sizi hiçbir zaman bölgedeki şeylerin çoğuna yönlendirmiyoruz—ama gözlerinizi açık tutarsanız, görülecek birçok şey var.