World of Warcraft’ın sekizinci genişleme paketi Shadowlands ile birlikte tüm oyuncular level squish adı verilen bir seviye düşürme işlemine tabi olacak.

Peki bu nedir bu level squish? Karakterime nasıl bir etkisi olacak? Daha hızlı mı seviye alacağım? Yeni sistemde ilk mount’uma kaçıncı seviyede ulaşacağım… dediğinizi duyar gibiyim.

O halde tüm bu soruların yanıtları için Wowhead yazarlarından Renata Kane’in hazırladığı makaleye göz atıyoruz…

Burada bir reklam bulunuyordu, ancak Adblock eklentiniz bunu engelledi.
Tek gelir kaynağımız olan bu reklamlara izin vererek destek olursanız çok seviniriz <3

“Ya Blizzard Türk bey, uzun uzadıya metin okumak bana göre değil” diyorsanız, altta kısa özeti bırakıyorum, detayları okumak isteyenleri daha da alta alalım 🙂

  • BfA’da seviye 120 = Shadowlands’te seviye 50.
  • Seviye sayısının azalması gücün azalması demek değil.
  • Heirloomlardan exp bonusları kalkıyor, yerine set bonusları geliyor.
  • Eski oyuncular ister yeni başlangıç haritasında isterlerse de eskilerinde başlayabilecekler.
    • Diğer paketlerin bölgelerinde istenildiği gibi 50’ye kadar ilerlenebilecek.
  • Seviye 50’den sonra yeni olsun eski olsun tüm oyuncular Shadowlands’ten devam edecek.
  • Riding artık seviye 10’da öğrenilebilecek, uçma ise seviye 30’da.
    • Artisan Riding kaldırılıyor. Artık uçma hızı %150’den doğrudan %310’a çıkacak.

Shadowlands genişleme paketi, bir level squish de dahil olmak üzere birçok seviye değişikliğiyle birlikte geliyor! Mevcut seviye 120 oyuncular, paketin maksimum seviyesi 60 olmak üzere seviye 50’ye düşürülecek. Buna ek olarak, seviye alma çok daha hızlı olacak ve hangi genişleme paketinin hikâyesi üzerinden ilerlemek istediğinizi seçebileceksiniz.

Seviye Sistemi Neden Değişiyor?

Shadowlands Nedir Bu Level Squish

BlizzCon 2019’da WoW geliştiricileri, Battle for Azeroth’u da içeren gözlemlerine dayanarak iyileştirilmesi gereken üç temel alan belirledi:

  • Zaman: seviye almak çok uzun sürüyordu.
  • Memnuniyet: çok fazla seviye = her seviyenin ödüllendirici olmaması demekti.
  • Tutarlılık: çok fazla hikâye örgüleri ve bir bölge ya da genişleme paketi içeriğini tamamlamadan önce hepsini keşfetmek için yeterli zaman olmaması.

On beş yıl ve sekiz genişleme paketi, yeni oyuncuları bunaltabilir ve kafalarını karıştırabilir. Geleneksel “newbie” bölgeleri, yeni başlayan oyuncuların World of Warcraft’ta ilerlemeleri için bilmesi gereken çok çeşitli konseptlere yeterince hazırlamıyordu. Buradaki zorluk, yeni oyuncuların gereksinimlerinin, end-game için alt karakterler kasmak isteyen deneyimli oyuncuların ihtiyaçlarıyla nasıl dengeleneceği üzerineydi.

Bu süreç, Battle for Azeroth paketiyle birlikte ölçeklenen haritaların sunulmasıyla; seviye kasan oyuncuların, bölgenin hikâyesini keşfetmeye bile başlamadan önce griye dönebilecek belirli bölgelere takılı kalmak yerine nerede seviye kasacakları konusunda daha fazla seçenekler sunulmasıyla başladı. Shadowlands, bu ölçeklemeyi bir adım daha ileri götürecek.

Shadowlands’te Seviye Kasma

Level Squish: 50 = Yeni 120

Shadowlands bir “level squish” sunacak – var olan karakterlerin seviyeleri yeni bir ölçeğe indirgenecek. Şu an seviye 120 olan karakterler, yeni genişleme paketinde seviye 50 olarak uyanacak ve diğer seviyeler de buna göre ölçeklenerek indirgenecek. Seviye sayılarının değişmesi, karakterinizin göreceli gücünü değiştirmeyecek; seviye sayısı basitçe karakterinizin var olan gücünün ve gelişiminin bir temsilidir.

Aşağıdaki tablo, mevcut seviyelerin Shadowlands için yeni seviyelere nasıl çevrileceğini göstermektedir.

1 1 32-34 14 68-71 27 100-101 40
2-4 2 35-36 15 72-75 28 102-103 41
5-7 3 37-38 16 76-79 29 104-105 42
8-9 4 39-40 17 80-81 30 106-107 43
10-11 5 41-42 18 82-83 31 108-109 44
12-13 6 43-44 19 84-85 32 110-111 45
14-15 7 45-47 20 86-87 33 112-113 46
16-17 8 48-49 21 88-89 34 114-115 47
18-19 9 51-53 22 90-91 35 116-117 48
20-22 10 54-56 23 92-93 36 118-119 49
23-25 11 57-59 24 94-95 37 120 50
26-28 12 60-63 25 96-97 38
29-31 13 64-67 26 98-99 39

Bu tablo ilgili bazı gözlemler:

  • Seviye ölçeklemeleri orta seviyelerde seviye başına 2-3 seviye arasında değişirken daha düzensizdir ve seviye 80’den (Shadowlands’te seviye 30) başlayarak düz 2:1 ölçeklemeye geçmektedir.
  • Death Knightlar ve Demon Hunterlar için ölçeklemenin ne olacağını henüz bilmiyoruz. BfA’da, sıfırdan oluşturulurken Death Knightlar seviye 55’te, Demon Hunterlar ise seviye 98’de başlıyorlar. Shadowlands’de, yeni DK’ların / DH’lerin sırasıyla 23 ve 39’da değil, 8. seviyede başlaması bekleniyor. Bunları yazarken, betada karakter kopyalama bu iki sınıf için mevcut değildi, bu nedenle bu çevirinin bu sınıflar için nasıl çalışacağını bekleyip göreceğiz.
  • Shadowlands’te uçuş seviye 30’da açılmakta, bu da şu anki BfA’da seviye 80-81’e denk gelmektedir. BfA’da uçuş seviye 60’da açılmakta, bu da Shadowlands’te seviye 25’e denk gelmektedir. Şimdiye kadarki beta testlerinde, mevcut genişleme paketinde uçmayı öğrenen seviye 60 ila 70 arasındaki oyuncuların Shadowlands’te uçma yeteneğini koruduğunu göstermiştir.

Shadowlands’te Seviye Kasma Hızı

Shadowlands’te seviye kasma süreci, şu anda 1’den 120’ye kasmak için gereken süreye kıyasla 1-50 için %60-%70 daha hızlı ilerleyecektir.

Ayrıca seviye kasmak, her “ding” ile yeni bir şeylerin kazandırılmasıyla birlikte daha anlamlı hale gelecektir.

Shadowlands’te Heirloomlar

Shadowlands çıkış yaptığında, tüm heirloomlardaki exp bonusları kaldırılacak.

Blizzard, oyuncuların bu heirloomlara yaptıkları yatırımın seviye alırken benzersiz faydalar sunmaya devam etmesini sağlamak istediklerini, bu nedenle heirloomlardaki exp bonusunu benzersiz heirloom set bonuslarıyla değiştirmeyi planladıklarını belirtti.

  • (2) Set: Harcanan rested experience miktarı %30 düşer.
  • (3) Set: Açık dünyada, normal dungeonlarda ve battlegroundlarda combat dışı yenilemelerinizi arttırır.
  • (4) Set: Bir seviye atlamak Burst of Knowledge yeteneğini tetikleyerek, yakındaki düşmanlara Holy hasarı verir ve size 2 dakikalığına birincil stat’ınızın %40’ı kadar bonus verir. Daha fazla düşmanlar yenmek bu etkiyi ek 2 dakikaya dek uzatır.
  • (6) Set: Harcanan rested experience miktarı ekstra %30 daha düşer.

Yeni set bonusu, silahlar ve trinketlar hariç tüm Heirloom parçalarından elde edilebilir. Lütfen yeni Heirloom seti bonuslarının devam eden bir çalışma olduğunu ve geliştirme ve test sırasında ek değişiklikler olabileceğini unutmayın.

Seviye alma bonusu ve hatta Blizzard’ın önerdiği yeni bonuslar olmasa bile, heirloom zırhlar ve silahlar yine de seviye almakta olan bir karakter için inanılmaz derecede faydalı olacaktır.

  • Heirloom parçaları seviyenize göre ölçeklenmeye devam edecek ve muhtemelen dünyada bulacağınız her şeyden daha iyi olacak, bu yüzden bunlar seviye atladıkça değiştirme konusunda endişelenmenize gerek olmayan bazı zırh ve silahlardır.
  • Bildiğimiz kadarıyla, heirloom parçalarını güçlü yeteneklerle enchantlayabileceksiniz (örnek olarak heirloom kolyemde Enchant Neck – Mark of the Hidden Satyr‘i seviyorum) ve eşyayı maksimum seviyede değiştirene kadar bunu kaybetmeyeceksiniz.
  • Belirli bir “görünümü” korumak için heirloomlara transmoglar uygulayabilir ve onu istediğiniz sıklıkta değiştirebilirsiniz.

Shadowlands’teki Diğer Experience Buff Değişiklikleri

Mevcut exp bufflarında yapılan diğer değişiklikler aşağıdaki şekilde olacak. Yine söyleyelim, bunlar şu an ile genişleme paketinin piyasaya sürülmesi arasında değişikliğe uğrayabilir:

Shadowlands’te Yeni Oyuncular ve Alt Karakterler

Yeni oyuncular ve alt karakterler farklı seçim ve seviye kasma deneyimine sahip olacak. Yeni oyuncular, seviye kasma amacıyla belirli, sınırlı bir dizi bölge üzerinden yönlendirilirken deneyimli oyuncuların daha fazla seçeneği olacak.

“Yeni oyuncu” net olarak tanımlandırılmamış olsa da, en olası ölçüt, en az bir karakteri seviye 120’ye (50) kasmış bir hesaba sahip olup olmadıklarıdır. Böyle bir karakteri olmayan oyuncular “yeni” olarak nitelendirilirken, olan oyuncular muhtemelen bir “alt” kasıyor olarak nitelendirilecektir. Şu anda oyunda yeniyseniz (ya da yeni bir hesap açtıysanız) ve maksimum seçenek sayısını korumak istiyorsanız, Shadowlands çıkmadan önce en az bir karakteri seviye 120’ye kastığınızdan emin olun.

Hem yeni oyuncular hem de alt karakterler için yeni seviye kasma seçenekleri, her biri ayrıntılı olarak değerlendirilecek üç seviye kasma aralığına ayrılmaktadır.

Yeni Oyuncular:

  • 1-10: Exile’s Reach (tüm oyuncular için yeni başlangıç haritası, bk. Exile’s Reach)
  • 10-50: Battle for Azeroth
  • 50-60: Shadowlands

Deneyimli Oyuncular:

  • 10-50: 8 genişleme paketinden herhangi biri
  • 50-60: Shadowlands
Shadowlands Nedir Bu Level Squish

Shadowlands’te Death Knight, Demon Hunter ve Allied Race Değişiklikleri

BfA ve önceki paketlerde, kahraman sınıflar olan Death Knight ve Demon Hunter‘lar oyuna sırasıyla seviye 55 ve 98’de başlamaktaydılar. BlizzCon 2019’da Death Knight ve Demon Hunter‘ların seviye 1’den başlayacağı duyuruldu ancak sonradan Shadowlands’e seviye 8’de başlayacakları ve kendi başlangıç deneyimlerini yaşayacakları ortaya çıktı.

Allied Race’ler seviye 10’da başlayacak ve 8 genişleme paketinden herhangi birini oynayabilecekler.

Death Knight sınıfını seçen Allied Race üyeleri, oyuna Death Knight başlangıç haritasında başlamayacak ve hayatlarına tıpkı diğer Allied Race üyeleri gibi seviye 10’da başlayacaklar.

Demon Hunter‘ların sunucu başına bir karakter sınırı da kaldırılacak (benzer kısıtlama 2014’te Death Knight‘lar için kaldırıldı).

Shadowlands Paketinde Seviye Kasma Deneyimi

Seviye kasma deneyimi, yeni ya da deneyimli bir oyuncu olarak görülüp görülmemenize bağlı olarak farklı olacaktır.

  • Yeni oyuncu, bir hesapta hiç bir karakter yaratmamış ya da kasmamış oyuncudur. Ayrıca, hesabında son seviye karakteri olmayanlar da bu gruba dahil olabilir.
  • Deneyimli oyuncu, hesabında birden fazla karakteri olan kişilerdir. Şu anda deneyimli bir oyuncu olarak kabul görmek için gereken minimum karakter seviyesine dair hiçbir bilgi yoktur.

Yeni oyuncular, oyunu ve sınıfını çözmek için yeni 1-10 Exile’s Reach bölgesine gönderilirler. Bu içeriği bitirdikten sonra otomatik olarak 10-50 arasında yükseltmek için Battle for Azeroth’un içeriğine alınırlar. Deneyimli oyuncularaysa başlangıç seviyelerini Exile’s Reach’te mi yoksa klasik başlangıç haritasında mı yapacakları ve oradan hangi paketin içeriğinde ilerleyecekleri konusunda seçim sunulur.

1-10 Arası Kasma – Exile’s Reach

Exile's Reach
Yeni başlangıç haritası Exile’s Reach

Yeni oyuncular otomatik olarak oyuncuların mevcut dünyayı ve mekaniği daha iyi anlamalarına yardımcı olan yenilenmiş bir acemi bölgesi olan Exile’s Reach‘e gidecek. Farklı bir başlangıç bölgesi seçme seçenekleri yoktur.

Alt karakter kasan deneyimli oyuncuların Exile’s Reach’e ya da geleneksel ırk/sınıf başlangıç bölgelerinden birine gitme seçenekleri olacak. Death Knight ve Demon Hunter’ların Exile’s Reach’te başlama seçeneği yoktur, kendi sınıflarının başlangıç bölgelerinde başlamalıdırlar.

Exile’s Reach, hem Horde hem de Alliance tarafından erişilebilir, bu da onu ırk başlangıç bölgeleri arasında benzersiz kılar (sınıf bölgeleri arasında olmasa da). Bu merkezi başlangıç bölgesinin bir avantajı, normalde oyuna uzak bölgelerde başlayacak arkadaşlarınızla başlıyorsanız, birlikte oynayabileceğiniz bir bölgede birbirinize katılabilmenizdir.

Exile’s Reach’in olayı; yeni keşfedilen ve ayak basılmamış bir ada olmasıdır. İki hafta önce bir sefer gönderilmiş ve o zamandan beri kimseden haber alınamamıştır. İlk ekibe ne olduğunu öğrenmek için gönderilen ikinci seferin bir parçası olarak tayfaya katılmışsınızdır.

Exile’s Reach’in amacı, yeni ve eski oyunculara World of Warcraft’ın temelleri hakkında bilgi vermek ve seçtikleri sınıfın temel yeteneklerini tanıtmaktır. Sınıf yetenekleri; özel NPC’ler ve görevlerle birlikte karşılaşmalar üzerinden Exile’s Reach’in hikâyesine ve dokusuna dokunacaktır. Aslında, her görevin ortak görev, sınıf, büyü, savaş ve çevre mekaniği hakkında verdiği bir dersi bulunmaktadır.

Exile’s Reach, 1 ila 5 oyuncu için tasarlanmış iki boss’tan oluşan bir mini-dungeon ile sonlanmaktadır. Geleneksel dengeli dungeon partileri bu mini-dungeon için gerekmemektedir. Dungeon, partinizin boyutuna ve yeteneklerine göre ölçeklenmektedir.

1-10 Arası Kasma – Geleneksel Irk/Sınıf Başlangıç Bölgeleri

Deneyimli oyuncular, ister Exile’s Reach’ı isterlerse de sınıflarının / ırklarının geleneksel ırksal / sınıfsal başlangıç bölgelerini seçebilirler. Death Knight ve Demon Hunter’lar oyuna geleneksel sınıf başlangıç bölgeleri olan Acherus / Mardum’da, seviye 8’de başlayacaklar. DH ve DK’lar haricindeki ırklar oyuna geleneksel ırksal başlangıç bölgelerinde (Human için Elwynn Forest, Undead için Tirisfal Glades vb.) başlayabilecekler.

Shadowlands
Deneyimli oyunculara Exile’s Reach ya da geleneksel başlangıç haritası sunulacak.

Death Knight’lar, Demon Hunter’lar ve hikâye tamamlanana kadar bölgelerine kısıtlanan ırklar (Worgen, Goblin ve Pandaren) haricindeki oyuncular, istedikleri takdirde diğer başlangıç bölgelerine normal yolculukla geçebilirler.

Exile’s Reach’e yalnızca 1. seviyede gidebilir ve tüm görev serisini tamamlayana kadar ayrılamazsınız. Ayrılma zamanı geldiğinde, geri dönemeyeceğiniz konusunda bir uyarı görürsünüz.

Ayrıca Pandarenlar için önemli bir not: Pandaren’ınızı oluşturduğunuzda, Alliance ya da Horde’u seçeceksiniz. Ancak Pandaren ırksal bölgesinde seviye atlamayı seçerseniz, yine de Tarafsız sayılacaksınız. Bu, Wandering Isle’dan ayrılmadan ve tarafınızı “seçmeden”, daha önce olduğu gibi hâlâ bir guild’e katılamayacağınız, tarafınızın karakterlerinden posta alamayacağınız ya da tarafınıza özgü bir heirloom chopper bineğini kullanamayacağınız anlamına gelmektedir.

10-50 Arası Kasma – Paketlerin İçeriğine Dalma

10. seviyede, Battle for Azeroth paketindeki yolculuklarına başlamak için yeni oyuncular Boralus ya da Dazar’alor’a götürülecek. Seviye kasma yolculukları için bu paketin içinde kalmalıdırlar.

Deneyimli oyuncular ve yeni seviye 10 Allied Race oyuncuları, Chromie ile buluşmak için onları başkentlerine götürecek bir görev alacaklar. Chromie, oyuncuları seviye kasmayı sürdürmek için var olan sekiz genişleme paketinden birini seçmeye yönlendirecektir.

Chromie, Alliance için Stormwind Embassy ve Horde için Horde Embassy yakınında yer almaktadır. Dev bir kum saatinin üstünde oturmaktadır. Stormwind’de Embassy’nin hemen güneydoğusundaki bir ağacın dibindedir. Orgrimmar’da, Embassy’nin biraz kuzeybatısındaki büyük bir şenlik ateşinin hemen arkasında, bir grup vendorun yanındadır.

Chromie
Chromie
Chromie

Chromie’ye ek olarak, hedefinizi Warchief’s Command Board ya da Hero’s Call Board ile de seçebilir ya da Adventurer’s Guide’ı kullanabilirsiniz

Şu anda Battle for Azeroth paketine başlamak için gereken giriş görevlerini; Chromie’ye, Warchief’s Command Board / Hero’s Call Board‘a ya da Adventurer’s Guide’a başvurmak zorunda kalmadan otomatik olarak almaktasınız.

Bu, olası genişleme paketlerinden herhangi birinde başlayabileceğiniz ve isterseniz tek bir paketin hikâyesinde 10-50 seviyelerini tamamlayabileceğiniz anlamına gelmektedir. O paketin hikâye örgüsünü, seviyenizi çok erkenden aşmadan da deneyimleyebileceksiniz. Bu, bir süredir oyundan uzak olan ve bir ya da iki genişleme paketini kaçıran ya da belirli bölgeleri seven ve tüm hikâyeyi yeniden yaşamak isteyen deneyimli oyuncular için harika olacaktır.

Seçtiğiniz paketteki her şey, seviyenize ve gücünüze uyacak şekilde dinamik olarak ölçeklenecek. Bunu bir çeşit “açık dünya timewalking” olarak düşünebilirsiniz.

Deneyimli oyuncular tek bir paketle sınırlandırılmayacaklar. Normal yolculuk araçlarıyla bir paketten diğerine geçebilecekler. Bu, bir bölgede başlayıp arkadaşlarınızın başka bir bölgede olduğunu öğrenirseniz ya da seviye kasmak istediğiniz yer hakkındaki fikrinizi değiştirirseniz faydalı olacaktır.

50-60 Arası Kasma – Shadowlands

Ardenweald
Shadowlands haritalarından Ardenweald’dan bir kare.

Tüm bunların ardından hem yeni hem de deneyimli oyuncular, 50’den 60’a doğru maceralarına başlamak için Shadowlands’e gidecekler.

Mevcut bölgelerin herhangi birinde başlamanıza izin veren önceki iki genişleme paketinin aksine, tüm oyuncular Maw’dan kaçacak ve Bastion adasına ilerleyerek başlayacaklar. Bu ana hikâye örgüsünü başlatacak ve ana dünyalarındaki Shadowlands’in dört yönetici Covenant’ını tanıtmaya başlayacak:

Bastion (Kyrian) > Maldraxxus (Necrolords) > Ardenweald (Night Fae) > Revendeth (Venthyr)

Bu hikâye örgüsünü tamamladıktan ve seviye 60’a ulaştıktan sonra, oyuncuların katılmak için dört Covenant’tan birini seçmeleri gerekecek. Bu önemli bir karardır, çünkü end-game deneyiminizin her bir parçasını ilgilendirmektedir. Her Covenant’ın, benzersiz görevler, güçler, faydalar ve ödüllerle birlikte kendi campaign’i olacak.

Memnun kalmazsanız, Covenant’ları değiştirebileceksiniz. Henüz bir ayrıntı olmamasına karşın, bunun yeni Covenant’ın güvenini kazanmak için zaman alacağı ima edilmiştir, bu yüzden hızlı ya da kolay bir süreç olması pek olası değil gibi gözükmekte. Söylemeye gerek yok ama terk ettiğiniz Covenant’ın güçlerini ve yeteneklerini de kaybedeceksiniz.

Bir karakter bu hikâyeyi tamamladığında (seviye 60’a ulaşıp bir Covenant’a katıldığında); seviye 50’de Shadowlands’e giren herhangi bir alt karakter, doğrusal görev serisini tekrarlamak zorunda kalmayacak. Dört Covenant’tan herhangi birine hemen katılabilecek ve world quest’ler, Covenant’a özgü görevler ve end-game hedefleri üzerinde çalışmaya başlayabilecekler. Oyuncular, istedikleri takdirde dört büyük Covenant dünyasından herhangi birine geri dönüp görev yapabilirler, ancak bu gerekli değildir.

Bu, Shadowlands’i çok daha alt-dostu kılmaktadır.

Sınıf Değişiklikleri ve Seviye Kasma

Shadowlands’in ana odaklarından biri “sınıfa geri dönüş” konseptidir. Son birkaç genişleme paketi daha çok talent uzmanlıklarına (specs) odaklandı, hatta seviye 10’da değiştirilmesi gereken bir varsayılan spec’i seviye 1’da atadı (tıpkı varsayılan bir discipline priest olarak seviye 1’den 10 kadar kasıp, shadow ya da holy’ye geçmek istediğinizde kullanılabilir yeteneklerinizde gördüğünüz büyük değişiklik gibi). Yalnızca yeni yetenekler eklenmedi, aynı zamanda diğer birçoğu da kaldırıldı. Bu, deneyimli oyuncular için can sıkıcı olsa da, aniden on seviye boyunca pratik yapmadığı bir sürü yetenekle karşılaşan yeni oyuncular için düpedüz kafa karıştırıcı da olabiliyordu.

Blizzard, son birkaç paket sırasında kaldırılan bazı temel sınıf yeteneklerine geri dönüyor ve diğerlerindeki spec kısıtlamalarını kaldırıyor. Buradaki fikir, oyuncuların spec’lenmemiş bir şekilde başlayıp, üç talent spec’inden herhangi biri için ortak olan temel yeteneklere sahip olmalarıdır. Seviye 10’a ulaştıklarında talentlar kullanılabilir olacak, oyuncular spec’lerini seçecekler ve bu temel sınıf yeteneklerine erişimlerini kaybetmeden bu seçimi desteklemek için yeni yetenekler kazanacaklar.

Bunun için iyi bir örnek Mage‘ler olacaktır. Legion ve BfA’da; Frostbolt, Fire Blast ve Arcane Explosion, Frost, Fire ve Arcane spec’lerine özeldi. Shadowlands’te bunlar tüm spec’lere temel sınıf yetenekleri olarak geri dönecek ve muhtemelen bu ilk 1-10 yetenek arasında yer alacaklar.

Shadowlands’te Yer Binekleri ve Uçma

AdMeslek seviyesiBinek türüHızEğitim ücretiGereken min. seviye
Apprentice Riding75Zemin%60410
Journeyman Riding150Zemin%1005020
Expert Riding225Uçan%15025030
Master Riding375Uçan%3105.00040

Buradaki en büyük değişiklikler, ara uçuş seviyesi olan Artisan Riding‘in (%280) kaldırılması. Bu, Expert ve Master Riding arasındaki kısa seviye nedeniyle mantıklı bir karar.

Başlangıçta Apprentice Riding’in seviye 1’den, uçuşun da seviye 25’ten itibaren elde edilebileceği yönündeydi, ancak son durum yukarıdaki tabloda gördüğünüz üzeredir.

Shadowlands paketinde uçmak için Draenor ya da Broken Isles Pathfinder‘a ihtiyacınız olmayacak. Bunun yerine, diğer tüm genişleme paketlerinde olduğu gibi, seviye 30’da Expert Riding‘i aldığınızda bu paketlerin kıtalarında (WoD için Draenor, Legion için Broken Isles) uçmayı öğreneceksiniz.

Shadowlands’te uçuş 30. seviyede açılacak, bu mevcut genişleme paketi BfA’da seviye 80’e denk geliyor. Seviye ölçeklemeleri altında belirttiğim üzere, mevcut genişleme paketi BfA’dayken seviye 60’ta (Shadowlands’de seviye 25’e denk geliyor) Expert Riding‘i öğrenen karakterlerin seviyeleri düşürüldüğünde Shadowlands’te uçma yeteneklerini kaybetmeyeceklerini göstermekte.

Başarımlar (achievement) kaldırılmayacak, ancak bu bölgelerde uçmak için artık bunlara gereksinim olmayacak. Yani örneğin Draenor Pathfinder‘ı kazanarak Soaring Skyterror elde edilebilecek.

Battle for Azeroth bölgelerinde uçmak için yine de Battle for Azeroth Pathfinder gerekecek.